Rodzicu, zarejestruj swoje dziecko online!
Profil zaufany i kilka minut - to wszystko czego potrzeba, by zarejestrować narodziny dziecka online. Nowa usługa ruszyła 1 czerwca 2018 r. Rodzicu, już nie musisz spieszyć się do urzędu. Wszystko czego potrzebujesz to Profil Zaufany i kilka minut.
Na zarejestrowanie narodzin dziecka rodzice mają 21 dni od dnia wystawienia karty urodzenia. Do tej pory mieli tylko jedną opcję – wizyta w urzędzie. Od 1 czerwca mają wybór – pędzić do urzędu czy spędzić ten czas z nowym członkiem rodziny.
Zdążysz w trakcie drzemki
Prościej, szybciej i wygodniej – to najkrótszy opis uruchomionej usługi. Jak z niej skorzystać? Cały proces to 5 prostych kroków.
WAŻNE: rodzic, który będzie rejestrował narodziny (może to być zarówno mama, jak i tata) musi mieć aktualny Profil Zaufany. Jeśli go nie masz, sprawdź jak to zmienić.
Co dalej? Wejdź na stronę www.obywatel.gov.pl i tam wybierz usługę, z której chcesz skorzystać. Po zalogowaniu, system poprosi Cię o potwierdzenie, że jesteś matką/ojcem dziecka. Następnie – o zweryfikowanie Twoich danych.
Jak tylko to zrobisz, przejdziesz do zarejestrowania narodzin potomka. To czego potrzebujesz na tym etapie to m.in. nazwa szpitala, w którym dziecko przyszło na świat oraz imię dziecka. Dobrze, by było uzgodnione przez oboje rodziców ;-) Ustal także numer Twojego aktu małżeństwa lub urodzenia (jeśli nie jesteś w związku małżeńskim) - to znacznie ułatwi weryfikację Twoich danych w Urzędzie Stanu Cywilnego. Kilka kliknięć i gotowe.
Kolejny krok to wybór adresu, pod którym chcesz zameldować dziecko oraz sposobu odebrania dokumentów. Do wyboru masz skrzynkę na ePUAP, odbiór osobisty lub przesyłkę tradycyjną pocztą. Ostatni krok to podgląd wniosku i podpis (Profilem Zaufanym).
Gotowe! Wszystko powinno potrwać krócej, niż poobiednia drzemka malucha.
Rejestracja w 5 krokach
Tak to wygląda w skrócie:
Krok 1: oświadczasz, że jesteś matką/ojcem dziecka
Krok 2: sprawdzasz poprawność swoich danych, wprowadzasz dane drugiego rodzica
Krok 3: wpisujesz dane dziecka
Krok 4: wybierasz adres zameldowania dziecka i sposób, w który chcesz odebrać dokumenty (elektronicznie - skrzynka na ePUAP, osobiście, pocztą tradycyjną)
Krok 5: podgląd wniosku i… podpis (Profilem Zaufanym).
Odpis aktu urodzenia, w zależności od wybranej przez Ciebie opcji, zostanie przesłany w wersji papierowej lub elektronicznej. Razem z nim otrzymasz powiadomienie o nadanym numerze PESEL oraz zaświadczenie o zameldowaniu.
To nie koniec zmian
To nie jedyne zmiany, które wkrótce zaczną obowiązywać, a które dotyczą rodziców. W funkcjonujących dotychczas przepisach i rejestrach publicznych brakuje mechanizmów jednoznacznie łączących dziecko z rodzicami (tzw. parentyzacja). Gromadzone w aktach imiona, nazwiska i nazwiska rodowe rodziców nie zawsze jednoznacznie ich wskazują. Utrudnia to nie tylko prowadzenie rozmaitych statystyk publicznych, ale też np. realizację programów pomocowych państwa, takich jak Rodzina 500 plus.
Dlatego Ministerstwo Cyfryzacji przygotowało też takie zmiany:
- jednoznaczne powiązanie danych rodziców i dzieci w rejestrze PESEL ( parentyzacja):
Numery PESEL rodziców pojawią się w danych gromadzonych przy akcie urodzenia dziecka oraz w rejestrze PESEL. Planowane wejście w życie - od 1 grudnia 2018 r.,
- szybsze poprawianie niezgodnych z prawdą informacji zgromadzonych w rejestrze PESEL:
Organy korzystające z dostępu do rejestru PESEL będą mogły zgłaszać niezgodność bezpośrednio do właściwego kierownika Urzędu Stanu Cywilnego za pomocą dedykowanej do tego e-usługi. Planowane wejście w życie - 1 maja 2019 r.
Wydział Komunikacji
Ministerstwo Cyfryzacji
Szanowni Państwo,
Zapraszamy na spotkanie rekrutacyjno-networkingowe w Olsztynie!
Spotkanie adresowane jest to polskich firm meblarskich z sektora MŚP, które chcą nawiązać współpracę z profesjonalnymi projektantami. Jak to zrobić? Wystarczy zgłosić swoją firmę do projektu ,,Design to dobre dla MŚP".
10 firm ma szanse uzyskania pełnego wsparcia w postaci:
• opieki specjalistów, m.in. design managerów, analityków trendów, technologii, projektantów, • opracowania nowego projektu wzorniczego, nadzoru nad wdrożeniem, stworzenia prototypu i produktu finalnego, • pomocy przy tworzeniu strategii komunikacji, identyfikacji wizualnej marki, kanałów i narzędzi promocji, • opracowania i realizacji przestrzeni wystawienniczej oraz zapewnienia udziału w targach.
Termin: 27 czerwca 2018 r., od 11:00 do 14:00
Miejsce: Centrum Wdrażania i Promocji Innowacji w Olsztynie, ul. Jagiellońska 91a, sala 122 Zgłoszenia przyjmowane są do 25.06.2018 r. na adresy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., telefon kontaktowy: + 48 735 389 215.
wiecej informacji na: http://wpwim.pl/
Agnieszka Bailey
Ekspert ds. Eksportu
Expert pro-export
Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów Investors and Exporters' Service Centre
Departament Koordynacji Promocji
URZĄD MARSZAŁKOWSKI
WOJEWÓDZTWA
WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO
T: +48 89 512 51 72
F: +48 89 512 51 79
E: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
W: www.invest.warmia.mazury.pl
Adres korespondencyjny
Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn
Adres punktu informacyjnego
Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie ul. Głowackiego 17, 10-447 Olsztyn
Projekt współfinansowany ze środków Poddziałania 6.2.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, na lata 2007-2013
Sesja Rady Gminy Janowiec Kościelny w dniu 11 czerwca 2018 roku to przede wszystkim głosowanie nad udzieleniem absolutorium dla Wójta Gminy z wykonania budżetu za 2017 rok. Komisja Rewizyjna, jak również Regionalna Izba Obrachunkowa w Olsztynie pozytywnie zaopiniowały wykonanie budżetu.
Wzorem lat ubiegłych Pani Bożena Grochala –Wójt Gminy w formie prezentacji przedstawiła sprawozdanie z działalności, omawiając najważniejsze zadania zrealizowane w 2017 r. Rada Gminy jednogłośnie udzieliła absolutorium.
Kierując podziękowania, Pani Wójt podkreśliła, że realizacja wszystkich przedsięwzięć możliwa była dzięki dobrej współpracy z Radą Gminy, która rozumie i akceptuje kierunek rozwoju Gminy. Podziękowania skierowała również do całego zespołu pracowników Urzędu i jednostek organizacyjnych, sołtysów, oraz współpracujących z gminą stowarzyszeń i instytucji.
Zachęcamy do zapoznania się z załączoną prezentacją, która w obrazowy sposób prezentuje działalność organów samorządowych.
ihu